тема вірша теплота родинного інтиму

Українська література 6 клас. Авраменко О. М. Станіслав Чернілевський. Стор. 78 – 81. 3. У реченні І осінь їй тихенько опустила горіховий листок перед вікном використано (Г) персоніфікацію. 5. Вислів «мотузочком диму хату прив'язала до небес» я розумію так, що пічка горить і дим із димоходу видніється ; «не катує серце печія» - знову здорова людина; «як душа світліє перед днем» - не насняться страшні сни. 6. Визначте головне за змістом слово в кожному рядку вірша «Теплота родинного інтиму. ». Виразно прочитайте вірш, інтонаційно наголо­шуючи виділені слова. 8. Зміст речення «І осінь їй тихенько опустила горіховий листок перед вікном» вірша «Забула внучка в баби черевички. » можна зрозуміти так, що прийшла осінь, почалося навчання для внучки, тому бабуся не повинна дуже засмучуватися, що вона поїхала. 9. На мою думку, поет використовує образні вислови: «перекотилось літо за село, бризнувши в зело» для яскравості, точності, зображує, що закінчилось літо та час канікул. 10. Вірші. Чернілевського мають багато образних висловів, тому читач має можливість самому розмірковувати над тим, що хотів сказати автор. 11. Знайдіть у вірші «Забула внучка в баби черевички. » слова зі змен­шено-пестливими суфіксами й випишіть їх у робочий зошит. Автор використовує їх, адже говорить про маленьку внучку, відношення бабки до неї. Зазвичай такі слова вживають дорослі, насамперед батьки, коли говорять про дітей. Словами зі зменшено-пестливими суфіксами часто називають люди своїх домашніх улюбленців. 12. Доберіть і запишіть у робочий зошит прикметники-епітети, які могли б сполучатись у віршах із такими іменниками: мамині золоті, працьовиті, натруджені руки; яскраве, лагідне, тепле сонце; нічна, золота, яскрава зоря; рідна, затишна, люба хатина. 13.1. Слова з віршів. Чернілевського, ужиті в переносному значенні: теплота родинного інтиму, мотузочком диму хату прив'язала до небес, весело серед печі полум'я гуляє по гіллю, не катує серце печія, душа світліє перед днем, прив'язана до неба світанковим маминим вогнем, дитячим сміхом бризнувши в зело, перекотилось літо за село, і вийшли в небо зорі-жаровички, осінь їй тихенько опустила горіховий листок перед вікном. Образні слова (епітет, персоніфікація, порівняння тощо) збагачують мову вірша, роблять його барвистим та цікавим. . Аналіз вірша. Чернілевького «Теплота родинного інтиму» наведений в цій статті. Своїм віршем Станіслав Чернілевський доводить, що сім’я — найвища цінність для людини, і найбільше горе — самотність, закликає цінувати родинне тепло. «Теплота родинного інтиму» аналіз. Тема: згадування письменником про рідну хату, власне дитинство, матір, її доброту, щирість душі. Ідея: уславлення найсвятішого для кожної людини — материнської любові, батьківської хати, щасливих років дитинства. Основна думка: кожна людина ніколи не забуде і пам’ятатиме те рідне місце, де вона народилася, теплоту батьківської оселі, чарівне дитинство. Художні засоби «Теплота родинного інтиму» Станіслав Чернілевський використовує виразну метафору «мотузочком диму Хату прив’язала до небес», позначаючи таким чином, що мати розтопила піч і дим піднявся вгору. За допомогою персоніфікації «полум’я гуляє», «печія не катує» створюються яскраві образи родинного затишку й тепла. «Теплота родинного інтиму» образи. Образ хати, прив’язаної до неба, передає ставлення автора до батьківської хати як до найвищої цінності, даної людині небесами. Поезія «Теплота родин ного інтиму…» пройнята правдивою синів­ською любов’ю до матері, до рідного дому. Ліричний герой крізь усе життя проніс най­світліші почуття до найдорожчої людини. Вони так само сильні, як і колись у дитин­стві. Це безумовна любов, справжній душев­ ний спокій. Так буває тільки вдома. Навіть дорослим інколи хочеться відчути себе ма­ ленькими, огорненими маминою ласкою ма­ люками. Її дбайливі руки ще вдосвіта роз­ ведуть у печі вогонь, поєднавши рідну хату із всесвітом. Мати ніжно закутає ковдрою плечі, не ставитиме безглуздих запитань, бо знає про сина більше, ніж він сам. Адже лише мати має особливий дар – відчувати свою дитину. Такий тісний духовний зв’я­зок, справжня щирість, розуміння без слів властиві родинним стосункам. І та гіркота, що труїла серце дорослого чоловіка, поступово зникає, як примара, ніби розсіюється. Мамина любов творить дива. Читаючи твір, ми розуміємо, що пошанне ставлення до батьків, щирі почуття – це та опора, той життєвий стрижень, який рятує нас від душевного болю не тільки в дитинстві, а й у дорослому віці. «Теплота родинного інтиму» аналіз. Аналіз вірша. Чернілевького » Теплота родинного інтиму » Наведений в цій статті. Своїм віршем Станіслав Чернілевський доводить, що сім’я — найвища цінність для людини, і найбільше горе — самотність, закликає цінувати родинне тепло. «Теплота родинного інтиму» аналіз. Тема: згадування письменником про рідну хату, власне дитинство, матір, її доброту, щирість душі. Ідея: уславлення найсвятішого для кожної людини — материнської любові, батьківської хати, щасливих років дитинства. Основна думка: кожна людина ніколи не забуде і пам’ятатиме те рідне місце, де вона народилася, теплоту батьківської оселі, чарівне дитинство. Художні засоби «Теплота родинного інтиму» Станіслав Чернілевський використовує виразну метафору «мотузочком диму Хату прив’язала до небес», позначаючи таким чином, що мати розтопила піч і дим піднявся вгору. За допомогою персоніфікації «полум’я гуляє», «печія не катує» створюються яскраві образи родинного затишку й тепла. «Теплота родинного інтиму» образи. Образ хати, прив’язаної до неба, передає ставлення автора до батьківської хати як до найвищої цінності, даної людині небесами. Поезія «Теплота родин ного інтиму…» пройнята правдивою синів­ською любов’ю до матері, до рідного дому. Ліричний герой крізь усе життя проніс най­світліші почуття до найдорожчої людини. Вони так само сильні, як і колись у дитин­стві. Це безумовна любов, справжній душев­ ний спокій. Так буває тільки вдома. Навіть дорослим інколи хочеться відчути себе ма­ ленькими, огорненими маминою ласкою ма­ люками. Її дбайливі руки ще вдосвіта роз­ ведуть у печі вогонь, поєднавши рідну хату із всесвітом. Мати ніжно закутає ковдрою плечі, не ставитиме безглуздих запитань, бо знає про сина більше, ніж він сам. Адже лише мати має особливий дар – відчувати свою дитину. Такий тісний духовний зв’я­зок, справжня щирість, розуміння без слів властиві родинним стосункам. І та гіркота, що труїла серце дорослого чоловіка, поступово зникає, як примара, ніби розсіюється. Мамина любов творить дива. Читаючи твір, ми розуміємо, що пошанне ставлення до батьків, щирі почуття – це та опора, той життєвий стрижень, який рятує нас від душевного болю не тільки в дитинстві, а й у дорослому віці. «Басурмен» аналіз Аналіз «Басурмен» Степана Васильченка — тема, ідея, головна думка, жанр, сюжет, характеристика образу Семена. Уперше «Басурмен» опубліковано у збірці:. Васильченка «Оповідання», виданиій у Києві 1919 року. «Басурмен» аналіз Чому оповідання називається Басурмен? Головним героєм оповідання є хлопчик Семен, який. Читать далее. А. Малишко «Вогник» аналіз Аналіз вірша. Малишка «Вогник»: Тема, ідея, художні засоби. Малишко «Вогник» аналіз Вогник — це символ рідного дома, світло яке завжди буде чекати тебе у рідній оселі. Тут завжди тебе будуть чекати мати та батько, зі слізьми на очах. Читать далее. Ігор Калинець «Писанки» аналіз Ігор Калинець » Писанки » аналіз вірша Тема: зображення чарівної краси, яку творять мамині руки за допомогою «дивного писачка». Ідея: уславлення материнської праці, її талановитості, любові, прагнення відтворити дивовижний світ для своєї дитини. Основна думка: мамині руки здатні відтворити дивовижне. Читать далее. «Садок вишневий коло хати» аналіз Аналіз вірша » Садок вишневий коло хати » Шевченка — тема, ідея, жанр, сюжет, художні засоби «Садок вишневий коло хати» аналіз поезії Автор — Тарас Шевченко Рік написання — 19 — 30 травня 1847 року Тема «Садок вишневий коло хати». Читать далее. В. Голобородько «Я вплетений весь до нитки» аналіз Аналіз вірша. Голобородька «Я вплетений весь до нитки» Тема: відтворення настрою ліричного героя, який разом із оточуючим світом отримує насолоду від теплого дощу. Ідея: уславлення дощу, який надає цілющої сили всьому живому. Основна думка: нічого немає кращого за домівку. Читать далее. І. Калинець «Дим» аналіз І. Калинець «Дим» аналіз Вірш «Дим» Калинця входить до циклу » Дивосвіт « І. Калинець «Дим» аналіз вірша Тема: казкове відображення диму, який втік від вогнища. Ідея: запах диму свідчить про рід діяльності людини (готування їжі, прибирання в садку, робота. Читать далее. «З янголом на плечі» аналіз вірша » З янголом на плечі » аналіз вірша Івана Малковича наведений в цій статті. «З янголом на плечі» І. Малкович аналіз Тема: зображення ліричного героя, якого ангел на плечі намагається уберегти від зла, жорстокості, лиха. Ідея: возвеличення янгола, який є. Читать далее. «Вибір» Б. Олійник аналіз » Вибір » — вірш Бориса Олійника. «Вибір» Б. Олійник аналіз Тема «Вибір»: розповідь про різноманітний вибір людини у своєму житті. Ідея «Вибір»: возвеличення прагнення кожної людини мати свій життєвий вибір. Основна думка «Вибір»: Я б вибрав найвищу почесть: У. Читать далее. «Гном у буфеті» аналіз вірша Аналіз вірша » Гном у буфеті » Ірина Жиленко — тема, ідея, художні засоби, основна думка та характеристика образу Гнома. «Гном у буфеті» І. Жиленко аналіз вірша Тема: шанобливе ставлення до буфетного гнома який у всі століття живе в реальній. Читать далее. «Васильки» Сосюра аналіз «Васильки» Сосюра аналіз Аналіз вірша » Васильки » Сосюра — тема, ідея, жанр, віршовий розмір, римування. Вірш «Васильки» написаний поетом під впливом однойменної народної пісні. Це невеличка поетична мініатюра — роздум про вічну красу життя. Вірш має всього дванадцать рядків. Читать далее. Олена Пчілка «Сосонка» аналіз Олена Пчілка «Сосонка» аналіз Оповідання викладений в цій статті. Олена Пчілка «Сосонка» аналіз Тема : відображення духовного світу героїв. Ідея : відтворення світу людини і природи. Основна думка: прагнення до щастя. Сюжетні лінії : історія сосонки та історія життя Івася. Читать далее. Іван Липа «Мати» аналіз Іван Липа «Мати» аналіз твору наведений в цій статті. У притчі І. Липи «Мати» художньо реалізується повага до матері — як риса українського національного характеру. Іван Липа «Мати» аналіз Тема «Мати»: розповідь про неньку, яка вчинила випробування для своєї дитини. Читать далее. «Маленький принц» аналіз «Маленький принц» аналіз Жанр «Маленький принц» — філософська алегорична казка-притча Елементи казки: незвичний сюжет, персоніфікація рослин, тварин (Лис, Троянда, Змія) Елементи притчі: багато алегорій (баобаби, вода), подаються морально-філософські роздуми письменника Повчальні моменти : твір містить філософські роздуми про сенс життя. Читать далее. «Музика, що пішла» аналіз Аналіз вірша » Музика, що пішла » І. Малковича — тема, ідея, художні засоби наведені в цій статті. «Музика, що пішла» аналіз Тема: відтворення призначення музики в житті людини, зображення її подорожі у «звабній ночі». Ідея: возвеличення єдності людини і. Читать далее. «Сонце низенько, вечір близенько» аналіз «Сонце низенько, вечір близенько» Аналіз — тема, ідея, основна думка, художні засоби «Сонце низенько, вечір близенько» аналіз Тема: присягання у вірній любові одне до одного двох закоханих. Ідея: уславлення почуття, яке є смислом життя двох люблячих сердець. Основна думка: вірність. Читать далее. «Лісова пісня» аналіз твору «Лісова пісня» Лесі Українки була написана всього лише за три тижні у м. Кутаїсі, що на Кавказі. Леся тяжко сумувала за Батьківщиною, крім того, знову загострилася її хвороба. Ідея створити «Лісову пісню» була навіяна спогадами дитинства. «Лісова пісня» аналіз твору. Читать далее. «Мені тринадцятий минало» аналіз вірша «Мені тринадцятий минало» аналіз вірша Тарас Шевченко «Мені тринадцятий минало» аналіз вірша — тема, ідея, художні засоби та відповіді на інші питання ви можете знайти в цій статті. «Мені тринадцятий минало» аналіз вірша Автор : Тарас Шевченко Рік написання. Читать далее. «Ой летіла стріла» аналіз «Ой летіла стріла» — Тема балади, ідея, художні засоби. «Ой летіла стріла» аналіз твору Тема: оспівування суму за вбитим стрілою вдовиним сином. Ідея: висловлення співчуття до загиблого. Основна думка: Ой матінка плаче, Поки жити буде, А сестриця плаче. Читать далее. «Моя автобіографія» Остап Вишня аналіз «Моя автобіографія» Остап Вишня аналіз представлений в цій статті. Гумореска насичена розмовною лексикою, розповідними інтонаціями. Комізм ситуації базується на контрасті. Твір вражає людяністю, щирістю. «Моя автобіографія» Остап Вишня аналіз Рік: 1927 (написана за 2 дні) Літературний рід: епос Жанр «Моя. Читать далее. «Книжки в обкладинках червоних» аналіз «Книжки в обкладинках червоних» аналіз Автор — М. Цвєтаєва Назва — «Книжки в обкладинках червоних». Вірш входить у розділ «Дитинство» збірки «Вечірній альбом» Жанр — Ліричний вірш Тема «Книжки в обкладинках червоних» — Про улюблені книги, які супроводжували дитинство ліричної. Читать далее. «В казематі» аналіз Цикл «В казематі» аналіз 5 квітня Т. Шевченка Було несподівано заарештовано і відправлено до Петербурга, де його кинули у каземат ІІІ відділу фортеці. Саме тут поет провів найжахливіші у своєму житті квітень і травень. Т. Шевченко тримався з гідністю, не. Читать далее. Яновський «Дитинство» аналіз У «Дитинстві» Ю. Яновський змальовує дореволюційну дійс­ність. Новела сповнена описів степових просторів, народних зви­чаїв, пісень і дихає красою життя. Яновський «Дитинство» аналіз — визначення теми, ідеї, жанру, головних героїв, розкриття сюжету, критика. Аналіз новели «Дитинство» Яновського Навальність дій, гострота, динамічність. Читать далее. І. Калинець «Криничка» аналіз Вірш «Криничка» Калинця входить до циклу » Дивосвіт « І. Калинець «Криничка» аналіз вірша Тема: зображення кринички, яка підживляється підземними водами і напоює, живить природне довкілля. Ідея: уславлення кринички як життєдайного цілющого джерела. Основна думка: без води не може уявити. Читать далее. «Горпина» Марко Вовчок аналіз «Горпина» Марко Вовчок аналіз Аналіз оповідання Марко Вовчок Ви можете зробити озназомившись зі Стислим переказом твору. Сюжет «Горпина» Занедужала дитина „Занедужала дитинка : кричить, плаче. Горпина й сама плаче над нею, та нічого не врадить.» Щастя молодої матері „Аж ось. Читать далее. «Пісня про рушник» аналіз Аналіз вірша. Малишка «Пісня про рушник»: тема, ідея, основна думка, жанр, художні засоби, віршовий розмір. Малишко «Пісня про рушник» аналіз Тема «Пісня про рушник»: оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини. Тема матері — одна. Читать далее. О. Стороженко «Скарб» аналіз Аналіз твору Олекси Стороженка «Скарб» — тема, ідея, жанр, сюжет, композиція «Скарб» Стороженко аналіз Жанр: гумористичне оповідання з елементами фантастики. Тема «Скарб»: зображення щасливої долі Павлуся Лежня, який протягом свого життя був ледачим і в той же час байдужим до. Читать далее. «Три зозулі з поклоном» аналіз «Три зозулі з поклоном» аналіз — тема, ідея, жанр, сюжет, історія написання. Три зозулі з поклоном — новела Григора Тютюнника тема якої є складність людських стосунків, виражені через історію не­щасливого кохання. «Три зозулі з поклоном» аналіз Автор — Григір Тютюнник. Читать далее. «Блакитна дитина» аналіз Аналіз «Блакитна дитина». Дімаров Тема «Блакитна дитина» — Прагнення добра і справедливості. Ідея «Блакитна дитина» — Вміння мріяти, товаришувати, відповідальність за молодших і слабших. Основна думка «Блакитна дитина» — Тонке відчуття краси і природи, її благотворного впливу на людину. Читать далее. «У нашім раї на землі» Шевченко аналіз «У нашім раї на землі» Шевченко аналіз вірша Ідея : возвеличення святості матері, того націннішого, що є у кожної людини; засудження соціального устрою, який змусив страждати багатьох жінок. Тема: розповідь про важку жіночу долю, долю матері в умовах покріпачення, соціального. Читать далее. «Над Кодацьким порогом» аналіз «Над Кодацьким порогом» аналіз твору — тема, ідея, жанр Андріан Кащенко «Над Кодацьким порогом» аналіз Тема «Над Кодацьким порогом» : зображення боротьби запорожців під керівництвом І. Сулими проти турецьких, польських загарбників рідної України. Ідея «Над Кодацьким порогом» : уславлення мужності. Читать далее. «Люби природу не як символ» аналіз «Люби природу не як символ» аналіз Тема : закликання людини любити природу, людей, красу, мистецтво, легенди і дійсність. Ідея: благотворний вплив природи на людське життя. Основна думка: кожен із нас — невід’ємна частинка матінки-природи. Світ навколо нас такий чарівний, таких. Читать далее. «Люборацькі» аналіз «Люборацькі» аналіз твору викладений в цій статті. «Люборацькі» Свидницький аналіз Жанр — роман-хроніка Автор — Анатолій Свидницький. Рік написання — 1861-1862 Проблематика «Люборацькі» У творі піднесена національна ідея, яка пов’язана із русифікацією та полонізацією України. Проблема денаціоналізації поглиблена письменником змалюванням. Читать далее. «Каторжна» Грінченко аналіз «Каторжна» Грінченко аналіз — тема, ідея, жанр, головні герої, проблематика «Каторжна» Грінченко аналіз В оповіданні «Каторжна» Б. Грінченко виявив себе як майстер психологічної прози. Він не тільки зображує зовнішні дії та вчинки людини, а й досліджує внутрішні спонукальні чинники, що. Читать далее. В. Голобородько «Лелека» аналіз Аналіз вірша. Голобородька «Лелека» Лелека в Україні — птах священний, птах-символ. Він має багато назв. І з ним пов’язана велика кількість повір’їв, легенд та казок. Лелека приносить дітей, щастя, дбає про врожай — основу добробуту селянина. Тому його треба. Читать далее. «Ведмежий суд» Гребінка аналіз «Ведмежий суд» мораль: Судити можуть всі усіх, але чи правельно вони це роблють, чи ні, потрібно розібратись! Не тільки круті та сильні масю право на все, якщо у людини є своя голова і щось у тій голові, вона обов язково цим. Читать далее. «Балада про соняшник» аналіз «Балада про соняшник» аналіз вірша Івана Драча — тема, ідея, художні засоби викладені в цій статті. «Балада про соняшник» — це притча про красу й силу поезії. «Балада про соняшник» аналіз поезії Автор: І. Драч Рік: 1962 Збірка: «Соняшник» Літературний. Читать далее. «Домбі і син» аналіз «Домбі і син» аналіз Автор : Чарлз Діккенс Повна назва: «Торговельний дім Домбі і син. Торгівля оптом, у роздріб і на експорт» Дата написання: 1848 рік. Жанр: соціально-психологічний роман. Художній метод: класичний реалізм. Тема твору : історія багатьох доль, об’єднаних. Читать далее. «Лебеді материнства» аналіз Аналіз вірша. Симоненка «Лебеді материнства»: тема, ідея, головна думка, жанр, віршовий розмір, художні засоби. «Лебеді материнства» аналіз Автор:. Симоненко Рік: 1981 (вийшов друком) Літературний рід: лірика Жанр: ліричний вірш (колискова) Вид лірики: громадянська Провідний мотив: любов до матері. Читать далее. «Сіроманець» аналіз «Сіроманець» аналіз повісті Вінграновського Викладений в цій статті. «Сіроманець» аналіз Автор — Микола Вінграновський Рік написання — 1977 Жанр — повісті Тема : зображення конфлікту цивілізації та природи. Ідея : уславлення дружби, співчуття, беззастережної хоробрості та самовіддачі у взаємодії людини. Читать далее. Б. Лепкий «Мишка» аналіз Аналіз твору Б. Лепкого » Мишка (Казка для дітей: для малих і великих) » — тема, ідея, жанр, сюжет і композиція. Богдан Лепкий «Мишка» аналіз Тема: відтворення спостережень мишки за життям людей різного соціального становища (багатих і бідних) під час. Читать далее. Українська література 6 клас. Авраменко О. М. Станіслав Чернілевський. Стор. 78 – 81. 3. У реченні І осінь їй тихенько опустила горіховий листок перед вікном використано (Г) персоніфікацію. 5. Вислів «мотузочком диму хату прив'язала до небес» я розумію так, що пічка горить і дим із димоходу видніється ; «не катує серце печія» - знову здорова людина; «як душа світліє перед днем» - не насняться страшні сни. 6. Визначте головне за змістом слово в кожному рядку вірша «Теплота родинного інтиму. ». Виразно прочитайте вірш, інтонаційно наголо­шуючи виділені слова. 8. Зміст речення «І осінь їй тихенько опустила горіховий листок перед вікном» вірша «Забула внучка в баби черевички. » можна зрозуміти так, що прийшла осінь, почалося навчання для внучки, тому бабуся не повинна дуже засмучуватися, що вона поїхала. 9. На мою думку, поет використовує образні вислови: «перекотилось літо за село, бризнувши в зело» для яскравості, точності, зображує, що закінчилось літо та час канікул. 10. Вірші. Чернілевського мають багато образних висловів, тому читач має можливість самому розмірковувати над тим, що хотів сказати автор. 11. Знайдіть у вірші «Забула внучка в баби черевички. » слова зі змен­шено-пестливими суфіксами й випишіть їх у робочий зошит. Автор використовує їх, адже говорить про маленьку внучку, відношення бабки до неї. Зазвичай такі слова вживають дорослі, насамперед батьки, коли говорять про дітей. Словами зі зменшено-пестливими суфіксами часто називають люди своїх домашніх улюбленців. 12. Доберіть і запишіть у робочий зошит прикметники-епітети, які могли б сполучатись у віршах із такими іменниками: мамині золоті, працьовиті, натруджені руки; яскраве, лагідне, тепле сонце; нічна, золота, яскрава зоря; рідна, затишна, люба хатина. 13.1. Слова з віршів. Чернілевського, ужиті в переносному значенні: теплота родинного інтиму, мотузочком диму хату прив'язала до небес, весело серед печі полум'я гуляє по гіллю, не катує серце печія, душа світліє перед днем, прив'язана до неба світанковим маминим вогнем, дитячим сміхом бризнувши в зело, перекотилось літо за село, і вийшли в небо зорі-жаровички, осінь їй тихенько опустила горіховий листок перед вікном. Образні слова (епітет, персоніфікація, порівняння тощо) збагачують мову вірша, роблять його барвистим та цікавим. Станіслав Чернілевський. Теплота родинного інтиму, Забула внучка в баби черевички. Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність) Мета : ознайомити учнів із життям і творчістю поета, допомогти усвідомити зміст і красу його творів; розвивати навички виразного читання, коментування поетичних рядків, співвіднесення висловлених у них почуттів зі своїми; виховувати любов до рідного дому, батьків, почуття відповідальності за них. Засоби навчання : підручник; портрет. Чернілевського; ілюстрації із зображенням неба, вогню; картки зі словами «мама». «тато». «я». «любов»; роздавальний матеріал; мультимедійні засоби. Учитель. Добридень усім!

Пропоную всміхнутися один одному, адже тепла щира усмішка піднімає настрій, зігріває серце, навіть може когось ощасливити. Сьогодні ми ознайомимось із цікавими фактами життя і творчості Станіслава Чернілевського. — Подумайте, яких результатів ви хочете досягти на сьогоднішньому уроці. Свої цілі запишіть. (Учні записують цілі, за бажанням озвучують їх). — Чи помічали ви, як бабусі, дідусі ставляться до своїх дорослих дітей — ваших батьків?

Як ви вважаєте, чому саме так?

(Для батьків навіть дорослі діти завжди залишаються дітьми, тому за них так само хвилюються, люблять їх і жаліють). Наш сучасник Станіслав Чернілевський написав вірші саме про такі стосунки Чернілевський — поет, кіносценарист — народився на Вінниччині 1950 року. Родина рано втратила батька, і хлопцеві з багатодітної сім’ї довелося вчитися у школі-інтернаті, після закінченні якої він вступив до педінституту. Але вчителем був недовго, бо дуже хотілося «робити кіно». Закінчивши Київський театральний інститут, працював на кіностудії ім. О. Довженка. Є у Чернілевського ще одне захоплення — поезія. У 1984 році вийшла його збірка «Рушник землі». Поет удостоєний Премії ім Симоненка. Незвичайні, неповторні вірші оспівують рідний дім, найдорожчих людей, теплі родинні стосунки. — Погляньте на портрет поета. Що ви можете сказати про цю людину за зовнішніми рисами?

Ще в дитинстві поет зрозумів, що найдорожча людина в його житті — мама. Родина рано втратила батька, і хлопцеві довелося вчитися в школі-інтернаті. І ота гіркота вічної розлуки з мамою перетворилася в дорослому житті на чудову поезію «Теплота родинного інтиму». — Прослухайте вірш. Спробуйте уявити зображену автором картину і розказати, що ви «бачили». «чули». «відчували». — Автор пише: «Знову я - — малесенька дитина». Як ви вважаєте, чи може доросла людина відчути себе дитиною і коли?

Учитель. Справді, коли приїжджаєш до батьків, то відразу виникає почуття захищеності, всі проблеми відсуваються кудись далеко. Здається, що ти — найщасливіша людина, бо в тебе є батьки, для яких ти завжди будеш маленьким. — Ви вже знаєте, що за допомогою кольору можна передати настрій, почуття, емоції. А от автор під час творення поезії рідко задумується над назвами кольорів у своїх віршах. Тож спробуйте створити кольоровий «портрет». вірша. — Ви, напевно, помітили, що у вірші звичні нам слова творять незвичайні образи. Які саме? («Мотузочок диму». яким мати «прив’язала хату до небес».) — А чи можна насправді «хату прив’язати до небес». (Ні, це образний вислів, який вживається в переносному значенні). Як його називають? (Метафорою). — Про яку пору року йде мова? Що про це свідчить? (Очевидно, про зиму. Розпалений вогонь у печі, закутані ковдрою плечі). — Яка роль матері у житті ліричного героя?

Яке місце мама посідає у вашому житті?

— З чим пов’язаний образ неба у людей? Що він символізує?

(Небо символізує високу духовність, безкрайні можливості; чисте небо — це символ миру). — На вашу думку, якого кольору небо над хатою ліричного героя? Чому? (Рожеве, прозоре, блідо-блакитне (оскільки в поезії описано світанок) — воно символізує любов ліричного героя до матері, його шанобливе ставлення до родинного тепла). — Для того щоб живе родинне тепло постійно наповнювало нас, оберігало, підтримувало, подумайте, які сімейні цінності ми повинні в собі формувати з дитинства. У кожного з вас на парті є аркуш паперу. Напишіть на ньому ту цінність, яку вважаєте головною в сім’ї. (Любов). Хліборобові діти між собою не мирилися. Він їх часто вмовляв, але нічого не допомагало. Тоді хлібороб вирішив вплинути на них ділом і сказав їм принести в’язку різок. Коли вони виконали те, що він загадав, батько дав дітям в’язку різок і наказав зламати їх. Але діти, хоч і силкувалися, не змогли цього зробити. Тоді батько розв’язав в’язку і дав кожному по різці. Коли вони легко їх переламали, батько промовив до них: «Отак і ви, діти, якщо будете дружні, вас не подолають вороги; коли ж житимете в незгоді, вас легко переможуть». Вас люблять батьки, дідусі, бабусі. Поговоримо сьогодні про бабусь. Дехто з вас мешкає з бабусею, інші часто їх відвідують. — Як випроводжає вас бабуся після тривалого гостювання в неї?

Чи можете ви передати її душевний стан?

(Їй нелегко розлучатися: вона сумує, плаче). — У поезії немає таких слів, як «бабуся сумує». «їй самотньо». «вона журиться». але це зрозуміло зі змісту. Підтвердіть почуття бабусі, посилаючись на текст. — Яку роль у передачі почуттів старенької жінки відіграють черевички?

(Це речовий спогад про внучку, яка поїхала додому). Деталь — виразна подробиця, що збуджує думку, часто викликає в уяві цілу картину. — Прокоментуйте фрази «торкнулась черевичків перед сном». «за повелінням вікової звички перекотилось літо за село». — Що символізують літо й осінь у вірші? (Осінь асоціюється із самотністю, старістю, сумом; літо — з дитинством). — «Оживіть». кожну строфу. Що ви бачите?

Опишіть картину, яка постала у вашій уяві. Якими в ній будуть кольори? — Основна думка твору… (потрібно любити рідних, не забувати їх, уміти дякувати за ласку і тепло). Двоскладові розміри — це віршові розміри у силабо-тонічній системі віршування, у яких ненаголошені склади чергуються з наголошеними. Отже, родина, сім’я для кожної людини є цілющим джерелом любові, доброти, турботи, берегинею звичаїв і традицій українського народу. — За бажанням : взяти інтерв’ю у батьків на тему «Сімейні традиції нашої родини». намалювати ілюстрації до віршів. — Випереджувальне завдання : учень готує розповідь про Жар-птицю на основі легенд і казок (орієнтовний матеріал — у конспекті наступного уроку). Віртуальна читальня Української літератури для студентів, вчителів, учнів та батьків. Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту. Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд. Вірш"Теплота родинного інтиму"? Поет з любов'ю малює рідну хату, "теплоту родинного інтиму, яка зігріває душу людини протягом усього життя. В уяві поета, що згадує дитинство, постають картини, які він змальовує за допомогою яскравих метафор : " Мотузочком диму хату прив'язала до небес", "весело і з ляком серед печі полум'я гуляє по гіллю", "вже, однак, зникає гіркотина, не катує серце печія", "душа світліє перед днем". Поезія возвеличує материнську любов, турботу, батьківську хату і родинне вогнище, що є символом пам'яті, тепла і незгасної любові. ПОМОГИТЕ ПОЖАЛУЙСТА? У дитячі любі роки, Коли так душа бажала Надзвичайного, дивного, Я любила вік лицарства. Тільки дивно, що не принци, Таємницею укриті, Не вродливі королівни Розум мій очарували. Я дивилась на малюнках Не на гордих переможців, Що, сперечника зваливши, Промовляли люто : «Здайся! » Погляд мій спускався нижче, На того, хто розпростертий, До землі прибитий списом, Говорив : «Убий, не здамся! » Не здававсь мені величним Той завзятий, пишний лицар, Що красуню непокірну Взяв оружною рукою. Тільки серце чарувала Бранки смілива відповідь : «Ти мене убити можеш, Але жити не примусиш! » Роки любії, дитячі, Як весняні води, зникли, Але гомін вод весняних Не забудеться повіки. Він, було, мені лунає У безсонні довгі ночі І єднається так дивно З візерунками гарячки : Мріє стеля надо мною, Мов готичнеє склепіння, А гілки квіток сплелися На вікні, неначе грати. Од вікна до мене в хату Червонясте світло впало, – Чи то вуличнеє світло, Чи то полиски пожежі?

Чи се лютий біль у мене Тихий стогін вириває, Чи то стогне бранець - лицар, Знемагаючи на рани : «Хто живий у сьому замку? Хай джерелом кров поллється, Будь проклята кров ледача, Не за рідний край пролита! І не раз мені здається, Що сиджу я у полоні І закута у кайдани Невидимою рукою. Що в руці у мене зброя Неполамана зосталась, Та порушити рукою Не дають мені кайдани. Глухо так навколо, тихо, Не шумить гарячка в жилах, Не вчувається здалека Дикий гомін з бойовиська. Коли ні, не хочу жити, Хай мені відкриють жили, Хай джерелом кров поллється, Згину я від згуби крові. Где правда о Шевченко, а где нет? 3. В своих стихах он изобразил мать, как самого прекрасного священного человека на Земле. Напишіть невеликий твір роздум на тему,, Чому керувати собою - важливе вміння людини"Допоможіть будь ласка?

Напишіть невеликий твір роздум на тему,, Чому керувати собою - важливе вміння людини"Допоможіть будь ласка. На этой странице вы найдете ответ на вопрос Вірш"Теплота родинного інтиму"?. Вопрос соответствует категории Українська література и уровню подготовки учащихся 1 - 4 классов классов. Если ответ полностью не удовлетворяет критериям поиска, ниже можно ознакомиться с вариантами ответов других посетителей страницы или обсудить с ними интересующую тему. Здесь также можно воспользоваться «умным поиском», который покажет аналогичные вопросы в этой категории. Если ни один из предложенных ответов не подходит, попробуйте самостоятельно сформулировать вопрос иначе, нажав кнопку вверху страницы. Нас, коли нам сумно, завжди підтримають добрим словом та усмішкою. Відомо, що усмішка - джерело щастя і довгого життя. Своїм добрим поглядом ми можемо вртувати безліч людей, та навіть усміхнувшись їм, ми вже їх підтримаємо. Погляди бувають рі. Прочитай аудио книгу или запиши на диктофон рассказ и слушай перед сном и по дороге в школу. Є гарні сайти, де можна знайти весь матеріал для підготовки до зно. Або ж шукайте репетитора)). Нещодавно я прочитала казку О. Олеся «Микита Кожум’яка». У цьому невеликому творі є багато персонажів, бо написаний він для виконання на сцені. Усі герої дуже різні. Велике лихо спіткало князя та княгиню, адже злий Змій захотів полонити їхню єдин. Якось дуже давно ще до появи людей на землі оселилося на одній з хмарин подружжя. А були і чоловік і жінка такими легкими, що й не падали. Його звали Грім, а дружину - Блискавка. Ох, і любили вони посваритися, особливо, коли з їхньої хатини - хмар. Бути дорослим - це дуже важливий етап в нашому житті. Бути дорослим - це не означає насампередбути сильнім і мужнім, ні. Доросла людина - це освічена людина, це та особистіть за якою є про що підтримати розмову, яка вміє дотримати своєї обіцянки. Кажуть, що поет формується у дитинстві. Маленька тендітна дівчинка мріяла про надзвичайну дивну казку (вірш «Мрії»). Вік лицарства і шляхетних вчинків приваблював не одне покоління юних романтиків. Однак у Лесі Українки своє бачення доби мужніх во. Десь дуже далеко у небі жила велика хмара. Вона товаришувала з вітром, який іноді виводив її на прогулянку, т підганяючи своєю силою. Цій великі хмарі так подобалась земля з її зеленими полями, густими лісами, блакитними озерами, що іноді хотілось. Конспект урока украинской литературы Творчість. Чернілевського та І. Жиленко (6 класс) Конспект урока украинской литературы "Творчість. Чернілевського та І. Жиленко" (6 класс) Просмотр содержимого документа «Конспект урока украинской литературы Творчість. Чернілевського та І. Жиленко (6 класс)» Тема. Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму. », «Забула внучка в баби черевички. ». Настрої і почуття, висвітлені в поезіях. Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ. Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю Станіслава Чернілевського та Ірини Жиленко, проаналізувати їхні поетичні твори, а саме: визначити ідейно-тематичне спрямування, художні особливості, з’ясувати їх значення; вчити дітей відчувати і розуміти поезію, висловлювати власні думки про батьківський дім, рідних, власні роздуми про щастя і шлях до нього, про цінності, які потрібно берегти в сучасному світі; розвивати культуру зв’язного мовлення учнів, їх мовну грамотність, увагу, спостережливість, уміння творчо мислити, робити власні висновки; прищеплювати любов до поетичного слова, виховувати почуття відповідальності за рідних і близьких людей, шанобливе ставлення до матері і бабусі, вміння бачити красу навколо, цінувати доброту. Обладнання: презентація ілюстрації до віршів, учнівські вироби, підручник, конверти із завданнями. Шановні присутні! Я хочу запросити вас до мистецької вітальні. Але спочатку поміркуємо, на що буде спрямована наша діяльність у мистецькій вітальні. Ви, напевно, знаєте, що є вітальні літературні, музичні. Як ви вважаєте, чому їх так називають? Що в них відбувається?

Кого запрошують?

(Літературні вітальні збирають знавців поезії, літератури, тих, хто захоплюється художнім словом, письменників, поетів, літературознавців. Вони читають та обговорюють художні твори. Музичні вітальні збирають прихильників музичного мистецтва, композиторів, музикантів, мистецтвознавців. Вони виконують, слухають та обговорюють музичні твори). А що ж відбувається у мистецьких вітальнях? Мистецька від слова мистецтво. А які види мистецтв ви знаєте? (музичне, образотворче, кіномистецтво, театр, декоративно-ужиткове, література). Тобто в нашій вітальні зберуться прихильники різних видів мистецтв, яких саме дізнаємося протягом уроку. А об’єднає їх всіх творчість Станіслава Чернілевського і Ірини Жиленко. Отже, уявіть, що ми з вами перебуваємо не у звичайній класній кімнаті, а у затишній мистецькій вітальні. Створимо теплу атмосферу і побажаємо один одному гарних вражень. До нашої вітальні ми запросили поетів Станіслава Чернілевського і Ірину Жиленко, роль яких виконають ваші однокласники. Привітаємо їх оплесками. Шановні гості, ми раді вас бачити. Розпочнемо наше знайомство. У присутніх є декілька питань про ваш життєвий та творчий шлях. (Учні записують у зошит відомості про життєвий та творчий шлях (скорочено)). Дуже рано втратив батька, який працював комбайнером. Багатодітна родина залишилася без годувальника. Дитячі роки припали на грізний воєнний і післявоєнний час, коли довелося і вчитися, і працювати одночасно. У школах-інтернатах здобув середню освіту. Потім закінчив Вінницький педагогічний інститут, але вчителем працював недовго. Закінчила вечірню школу робітничої молоді, потім – філологічний факультет Київського університету. З дитинства мріяв про кіно. Тому вступив на факультет кінорежисури Київського театрального інституту їм. І. Карпенка-Карого. Працював на кіностудії ім. О. Довженка. Писав кіносценарії. Працювала вихователькою у дитячому садку, згодом – у редакціях газет та журналів. Перший вірш про Т. Шевченка був надрукований у районній газеті, тоді я навчався в 4 класі. Перша поетична збірка «Рушник землі» вийшла у світ в 1984 р. Перші книжки «Автопортрет у червоному», «Вікно у саду». Писати для дітей – це велика честь, бо дитина – це чудо, а дитинство – святкова казка. Перша книжка для малят «Достигають колосочки» з’явилася в 1964 році. Для молодших школярів випустила книжку «Вуличка мого дитинства». Багатьма речами. Наприклад, мене вважають найбагатшою на кольори поетесою. В моїх збірках назви кольорів вжито 1059 разів. А ще я дуже люблю рослини, особливо квіти, і щедро описую їх у своїх віршах. На честь фіалок (своїх улюблених квітів) я навіть створила літературний жанр – «фіалки-вірші». Учні, які виконують роль поетів, виступають у ролі консультантів під час роботи в групах. 1. Вірш. Чернілевського «Теплота родинного інтиму». (Запис у зошиті назви вірша). - Тема: спогади дорослої людини про рідну хату, дитинство, матір, її доброту, щирість душі. - Ідея: уславлення найсвятішого для кожної людини – материнської любові, батьківської хати, щасливих років дитинства. (Наприклад: син працює у місті, має квартиру з усіма вигодами. Досягнув успіхів у своїй професійній діяльності, дуже зайнятий і заклопотаний. Але раз на рік обов’язково приїжджає у своє рідне село, у звичайний сільський будиночок. Милується димом, що прив’язав мотузочком хату до небес, заслуховується гоготінням полум’я в печі. І від ласкавого маминого слова, ніжної руки стає йому так добре, лагідно й спокійно на душі, що відступають усі життєві негаразди, тривоги й клопоти. Знову він – маленька дитина в родинному гніздечку під крильцем невсипущої мами.) метафора: «досвіток не скрес», «полум’я гуляє по гіллю», «гіркотина зникає», «печія не катує серце», «душа світліє»; 2. Вірш. Чернілевського «Забула внучка в баби черевички». (Запис у зошиті назви вірша). (Бабуся живе одна у селі. Дорослий син з сім’єю мешкає у місті. Дуже рідко відвідує матір. Єдина радість бабусі онучка, яку привозять до неї влітку. Але літо швидко минає, і знову бабуся самотня. Вона дуже боляче переживає прощання, до пізнього вечора стоїть і дивиться на дорогу. Повертається в порожню хату. Їй залишається лише дивитись на черевички, згадувати онучку та сподіватися, що наступного літа вони знову зустрінуться.) метафора: «літо перекотилось», «курява вляглась», «вийшли в небо зорі», «осінь опустила … листок». Висновок. Запис у зошиті. Тематика: зображення стосунків у родині (мати – син, бабуся – онучка). Художні засоби: епітети, порівняння, метафори. - Ідея: возвеличення краси екзотичного птаха, який робить всіх радісними, веселими; засудження заздрості, зла (ґава). 1) Жар-птиця: «золота», «очі-намистинки», «чудесна», «непристойно яскрава», «нескромна птиця», «птаха екзотична, південна, до снігів незвична», читає «Барвінок» і «Мурзилку», «клює родзинки», «п’є молоко»; Додаткові питання: хто називає жар-птицю «непристойно яскрава», «нескромна птиця»?

Чому Пава так її називає?

(Ворони які всі?) 2) Ґава: «трьохсотлітня», «старезна, без ока, …кульгава», у неї «люта стрекотня», заздрісна, підступна, називає себе Павою. епітети: «золота, чудесна жар-птиця», «жар-птиця непристойно яскрава», «люта скрекотнява», «нескромна птиця», «лиха гава»; метафори: «яснішали лиця», «освітилась казково столиця», «лиця посмутніли», «жар-птиця простудилася», «птаха чита», «справи пішли». Учитель: Риторичне питання – це питання, яке ставиться не з ме­тою отримання відповіді, а з метою узагаль­нення загальновідомої або очевидної думки. Риторичний оклик – це вислів, що має підкреслено-емоційний характер і вводиться переважно з метою затри­мати або посилити увагу на чомусь. Риторичні оклики: «Як хороше жити під сонцем жар-птиці!», «Вона яскра-яскра-яскрава-а-ва!», «Ганьба!», «Таку нескромну птицю тримать годиться тільки в клітці!», «О, не сумуйте!», «…на новорічну радість нам!». Запитання. А ви б хотіли б, щоб у нас містом літала б хоча б одна жар-птиця?

Як би ви її зустріли? Навіщо потрібні жар-птиці? - Тема: зображення життя буфетного гнома, який не одне століття живе в дитячій уяві. 3. Риси характеру: а) чемний; б) працьовитий; в) відповідальний; г) вихований; д) вміє підтримувати дружні стосунки; е) полюбляє смачно поїсти і солодко поспати. Запис у зошиті. Тематика: зображення чарівності (казковості) навколишнього світу. Художні засоби: епітети, порівняння, метафори, риторичні оклики та запитання, повтори. Казку у нашій вітальні спробували зробити юні художники та народні майстри і майстрині. Подивіться, скільки гномів та жар-птиць до нас завітало. Скільки цікавих історій вони можуть нам розповісти!

В нашій вітальні поезії звучали у музичному супроводі. Тому я запрошую до нашої вітальні Юлію, музиканта-початківця. Чим ти керувалась, коли добирала музику до поетичних творів?

Музичні твори яких композиторів ти використала?

Наша зустріч добігає кінця. Перед тим, як попрощатися з поетами, проведемо невеличку автограф-сесію. У вас є аркуші з уривками поетичних творів, визначте їх авторів і візьміть у них автограф. (Учень підходить називає вірш і бере автограф). VІ. Домашнє завдання. Прочитати повість Оксани Іваненко «Друкар книжок небачених» (с. 86-109). Біографію О. Іваненко готує Чернова., всі інші питання.


тема вірша теплота родинного інтиму

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

ищу молодого парня новосибирск

мужской фистинг и страпон

балашовер знакомства